Blog

G Suite ile Uzaktan Çalışma için 10 İpucu

Google Hangouts Meet ile Ekip üyeleriyle görüntülü toplantılar ve uzaktan etkinlikler düzenleyin


Nerede olursanız olun, şirket çalışanlarınızın birlikte etkin bir şekilde çalışmasına yardımcı olmak  için sizlere ihtiyaç duyduğunuz araçları sunuyoruz.

Dünyanın çeşitli yerlerine dağılmış bir ekiple çalışıyorsanız Google Hangouts Meet, ister bilgisayar ister bir mobil cihazla, dünyanın her yerinde, istediğiniz zaman bağlantıda kalmanıza olanak tanır. Beyin fırtınası yapmak, ekip projelerinde çalışmak, sanal etkinlikler düzenlemek ve benzer pek çok etkinlik için görüntülü toplantıya katılın. Artık herkes, seyahat etmeye ihtiyaç duymadan iletişimde kalabilir ve yüz yüze iletişimin avantajlarından faydalanabilir.

Google Hangouts Meet ile Uzaktaki izleyicilere sunum yapın


Bizzat bir araya gelip toplantı yapmanız mümkün olmadığında, bir görüntülü toplantıda Slaytlar, Dokümanlar veya başka dosyaları sunmak için Google Hangouts Meet’i kullanabilirsiniz. Başka saat dilimlerindeki kullanıcıların daha sonra izleyebilmesi için görüntülü toplantıları kaydetmeniz ve ses olmadan izlenebilmesi için kayıtlarda alt yazıları etkinleştirmeniz de mümkün.

Google Dokümanlar ile Ekip dokümanlarını gerçek zamanlı olarak düzenleyin


Doküman, e-tablo, sunu veya diğer dosyalarınızı uzaktaki ekibinizle birlikte mi düzenliyorsunuz? Dosyaları karşılıklı e-postalar ile göndermenize ve birden fazla ekle uğraşmanıza gerek yok. Google Dokümanlar, E-Tablolar ve Slaytlar’ı kullanarak dokümanları gerçek zamanlı olarak düzenleyebilir, dosyalar içinde sohbet edebilir ve yorumlarla hedeflenmiş geri bildirimler alabilirsiniz. Değişiklikler otomatik olarak kaydedildiği için ekip üyeleri her zaman en güncel sürümlere erişir.

Drive ile Ekip kaynaklarını depolayın, paylaşın ve bu kaynaklara dünyanın her yerinden erişin


Ekibinizin kaynaklarını güvenli bir şekilde depolamak ve paylaşmak için kolay bir yöntem mi istiyorsunuz? Tüm ekip dosyalarınızı Google Drive veya ortak drive’da bir klasöre kaydedin ve anında paylaşın. Bir kullanıcı değişiklik yaptığında, Drive hangi dosyaların değiştiğini size gösterir. Ekip üyeleri en güncel dosyalara istedikleri zaman, istedikleri cihazdan güvenli bir şekilde erişebilir. 

Sites ile En son bilgileri geniş gruplara ya da ekiplere yayınlayın


Web sayfaları, bilgileri büyük kitlelerle paylaşmanın kolay bir yoludur. Hedef kitlenizi seçebilir ve güncellemelerin ne zaman yayınlanacağına siz karar verebilirsiniz. Çeşitli içeriklerden oluşan bir seti, kuruluşunuz veya herkes için kullanılabilir hale getirmek istiyorsanız bir Google Sites web sitesi oluşturup Dokümanlar, E-Tablolar, Slaytlar dosyalarınızı ve Drive’daki diğer dosyaları sitenize yerleştirin. Dokümanlar, e-tablolar ve sunular, ekibinizin her an değişen bilgilerden haberdar edilmesi açısından da önemli araçlardır. Hedef kitlenizin boyutuna bağlı olarak çeşitli paylaşım seçeneklerinden yararlanabilirsiniz. 

Google Gruplar , Drive ve Takvim ile Ekip posta listesiyle iletişimi basitleştirin 


Aynı bilgileri dünyanın çeşitli yerlerindeki ekip üyeleriyle paylaşmanız mı gerekiyor? Ekibiniz için bir Google Gruplar e-posta listesi oluşturarak iletişimi kolaylaştırın. Kişilere ayrı ayrı e-posta göndermek yerine, herkese tek seferde durum güncellemeleri göndermek, herkesle ekip takvimleri ve Drive dokümanları gibi kaynakları paylaşmak için grubun e-posta adresini kullanın. 

Google E-Tablolar ile Proje planlarını ve programları koordine edin


Değişen teslim tarihleri ve son dakikada eklenen görevler, ekip projelerini ve programları takip etmeyi zorlaştırabilir. Ekibinizin çalışmalarını ve görevleri tamamlama durumlarını izlemek için Google E-Tablolar’da dinamik bir proje planı kullanarak daha hazır olun. Dünyanın dört bir yanındaki ekip üyeleri ilerlemelerini, herkesin e-posta ile gönderdiği güncellemeleri incelemek zorunda kalmadan, doğrudan ve gerçek zamanlı olarak güncelleyebilir. Herkes aynı proje planına erişip bunları güncellerken, görevleri dağıtmak ve değişen programları yönetmek daha kolay olur. Ayrıca, verilen yanıtları gerçek zamanlı olarak izleyebilirsiniz. 

Google Takvim ile Ekip takvimlerindeki düzeninizi koruyun


Üyeleri dünyanın çeşitli yerlerinde ve farklı zaman dilimlerinde bulunan bir ekipte, herkesin programına uygun bir toplantı tarihi bulmak zor olabilir. Google Takvim’le herkesin ne zaman müsait olduğunu görmek için ekip üyelerinizin takvimlerini üst üste yerleştirebilirsiniz. Toplantılar, eğitimler, tatiller ve benzeri pek çok etkinliği takip etmek için birden fazla ekip takvimi oluşturabilirsiniz. Kullanıcıların ne zaman müsait olduğunu artık bildiğinize göre, ekip toplantılarını veya etkinlikleri kolayca planlayabilirsiniz.

Hangouts Chat ile Ekip üyelerini proje veya ekip odalarıyla güçlendirin


Bir Google Hangouts Chat odası hazırlayarak farklı konumlardaki ekip üyelerini bağlantıda kalmaları için teşvik edin. Böylece herkes birbiriyle kolayca iletişim kurabilir, proje fikirlerini paylaşabilir, en iyi uygulamalar hakkında fikir alışverişinde bulunabilir ve bir topluluğun parçası olma hissini daha güçlü yaşayabilir.

Google Formlar ile Ekip üyeleri veya müşterilerden bilgi toplayın


Şirket içi ekipler veya harici müşteriler gibi büyük topluluklardan bilgi toplamak mı istiyorsunuz? Google Formlar ‘ı kullanarak, mobil veya web tarayıcınızdan ayrılmadan anket oluşturabilir ve daha sonra bu anketleri analiz edebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti anketi oluşturabilir, başka konumlardaki ekiplerinizden çeşitli dokümanlar hakkında geri bildirim toplayabilir, hızlı bir oylama gönderebilir ve daha pek çok şey yapabilirsiniz. Ayrıca, kullanıcılar ankete cevap verdikçe bildirim alabilir, anket sonuçlarını görebilir ve Formlar veya E-Tablolar ‘da verilerin özetlerini grafik olarak inceleyebilirsiniz.

Tüm bu özellikleri uygulamalı olarak aşağıdaki video’da görebilirsiniz.

API –>